středa 16. ledna 2013

Marketing 3MK jako vedlejška

Dneska jsem úspěšně dokončil vedlejšku z marketingu na VŠE a jelikož se pomalu množí dotazy, jestli do ní jít nebo ne, rozhodl jsem se stručně sepsat moje osobní postřehy. Je ale fakt, že jsem jí nevěnoval úplnou pozornost, v tomhle semestru hlavně díky StartupJobs, v minulém jsme nejdřív šlapali do BizITu a potom jsme zkoušeli NaučTo. Ale kdo má dneska čas se plně věnovat škole, že?

Pro:
+ marketing je sranda a srandy si člověk užije dost při většině předmětů
+ člověk potká super lidi a to na obou stranách včetně řady lidí z praxe
+ myslím, že mi to něco dalo, něco co můžu aplikovat kdekoliv - best practices, není třeba vymýšlet kolo
+ hodně to odhaluje takovou tu marketingovou oponu, kdy pak zjistíte, že si na regále vlastně vybíráte jenom z pár firem a z produktů, které často sjely ze stejného výrobního pásu a jsou jen jinak zabalené a naceněné
+ nemůžu říct, že by to bylo těžké
+ předměty dohromady dávají ucelený přehled

Proti:
- korporace korporace korporace - všechny předměty jsou propojeny s praxí (super, takových na škole víc!), ale jsou to obrovské korporace a pro člověka, co si dal za cíl z nich zachraňovat lidi to není moc motivující. Všude jsou rozpočty v miliónech, vesele se nakupuje televizní prostor ve stovkách GRPs a to je z pohledu studenta hodně daleko od reality, ale pro lidi, co do korporací směřují je to asi dobré.
- sežere to hodně času - měl jsem předměty rozdělené do dvou semestrů, tak se to rozložilo, ale najednou to musí být docela záhul. Na každý předmět se dělá práce, co je relativně časově náročná a když se navíc sejde tým, který je ukázkovým modelem korporátni neefektivnosti, to by pak jeden vyrostl...

Určitě by se našlo víc pro i proti, ale tohle je základ, co me teď napadá. Jestli bych do toho šel znovu? Ano. Navíc kolem toho vzniká organizovaná komunita lidí, která má za cíl propojit současné studenty s budoucími i alumni a vytvořit nějaké synergie. Myšlenka se mi líbí a nabídl jsem pomocnou ruku, uvidíme, kam se to vše posune.

Co je pro mě ale asi nejzásadnĕjsi je, že mě vedlejška, respektive jeden předmět z ní, dokopal k rozjezdu StartupJobs a za to jsem celé vedlejšce vděčný :)

Žádné komentáře:

Okomentovat